سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ متکبّری، دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام]
سینما ورزش جامعه

قهرمان بیست ویکمین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور عصر فردا با برگزاری دیدار برگشت مرحله فینال این مسابقات بین دو تیم استقلال و پگاه معرفی خواهد شد.
شکست یک برصفر استقلال در بازی رفت مقابل پگاه گیلان، شرایطی دشوار را برای این تیم در آستانه دیدار برگشت رقم زده است. استقلال فردا باید به پیروزی برسد و البته نیم نگاهش به دروازه باشد که اگر گلی دریافت کند باید به ازای هر یک گل، دو گل بزند.
اینها نشان می دهد کار استقلال مقابل پگاه آسان نیست به ویژه اینکه، آبی پوشان در دو بازی گذشته مقابل شاگردان نادر دست نشان 5 گل دریافت کرده اند. آبی پوشان که با جدایی فیروز کریمی و حضور امیر قلعه نویی تیمی با شخصیت تر نشان می دهند، فردا چشم به سکوها دارند آنها بی صبرانه منتظر یار دوازدهم خود هستند و برای به همراه داشتن یکصد هزار تماشاگر در ورزشگاه سخت به تکاپو افتاده اند. این نشان می دهد که آبی پوشان اهمیت حضور تماشاگران را درک کرده اند و می دانند این انرژی مثبت چه می کند.
استقلال فردا جباری را هم به احتمال زیاد به همراه خواهد داشت. جباری که باشد نیمی از مشکلات قلعه نویی حل می شود و دیگر مانند بازی رفت مقابل پگاه هافبک های این تیم سردرگم دنبال توپ نمی دوند. نظم تاکتیکی و دوری از بازی احساسی تاکتیک حیاتی استقلال در بازی فرداست که جباری می تواند این مهم را به انجام برساند.
آبی پوشان فردا اگر دل به بازی احساسی بسته و بی مهابا به دروازه حریف حمله کنند باید منتظر ضد حملات زهردار پگاه باشند که مهاجمانش نشان داده اند می توانند از پس مدافعانی قدرتمند از بازیکنان تدافعی استقلال برآیند.
فردا برای هر دو تیم استقلال و پگاه روز دیگری است. آخرین 90 یا شاید 120 دقیقه تا فتح جام و صعود به لیگ قهرمانان آسیا. قطعا تیمی در بازی فردا پیروز می شود که به دور از حواشی و جنجال به روح فوتبال فکر کند. آن تیم شاید استقلال باشد، شاید هم پگاه. تا غروب فردا منتظر قهرمان جام حذفی هستیم.

مسیر طلایی صعود
استقلال با برتری 5 بر2 مقابل تربیت یزد در مرحله یک شانزدهم گام به مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور گذاشت. این تیم در ادامه تیم های ذوب آهن اصفهان، راه آهن تهران و فولاد خوزستان را در ضربات پنالتی شکست داد تا به دیدار نهایی جام حذفی راه یابد.
استقلال در جام حذفی 9 گل زده و هفت گل دریافت کرده است که میانگینی نه چندان قابل قبول برای مدعی قهرمانی جام حذفی است. این تیم به همان اندازه که در جریان 90 دقیقه بازی تیمی متوسط بوده است در ضربات پنالتی فوق تصور نشان داده و با تکیه بر مهارت های طالب لو حریفان را یک به یک از پیش رو برداشته است.
پگاه بر خلاف استقلال در جام حذفی تمامی حریفان را طی زمان معمول مسابقه شکست داده است. این تیم در گام نخست مس سرچشمه کرمان را با 3 گل از پیش رو برداشت، در ادامه با یک گل بر آلومنیوم سازی اراک فائق آمد و با شکست 4 بر2 سپاهان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی گام نهاد. برتری 2 بریک مقابل برق شیراز در ورزشگاه سردار جنگل رشت گام آخر این تیم برای صعود به دیدار نهایی جام حذفی بود.
شاگردان دست نشان در جام حذفی 11 گل به ثمر رسانده اند و تنها سه بار دروازه شان گشوده شده است که آماری جالب توجه از تیم پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر و فینالیست رقابت های جام حذفی است.
تیم فوتبال استقلال با کسب چهار عنوان قهرمانی و 9 بار حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور، پرافتخارترین تیم ایران در این رقابتها است.
تیم استقلال با شکست فولاد خوزستان موفق شد برای نهمین بار به دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور راه یابد. استقلال که یکی از پرافتخارترین تیم های ایران است در جام حذفی سرآمد دیگر تیم هاست. این تیم با 9 بار حضور در دیدار نهایی و کسب چهار قهرمانی سرآمد دیگر تیم های ایرانی است.



frog ::: شنبه 87/4/8::: ساعت 1:18 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ